Selamat Datang ke Dunia Magik Al-Baghdadi

Kad Baghdadi membantu untuk menanamkan kecintaan yang mendalam dalam diri kanak-kanak untuk mempelajari Al-Quran. Teknik Baghdadi diterapkan dalam permainan kreatif dengan penggunaan kad Al-Baghdadi akan mewujudkan suasana pembelajaran ceria, santai dan menyeronokkan untuk anak-anak kecil. InsyaAllah, hasilnya: "Kami suka mengaji Al-Quran"

http://www.syihab.org/

Saturday, March 27, 2010

Mendidik Anak Dulu dan Kini

Kalau zaman dulu, kita belajar Al-Quran dengan rotan ditangan tuan guru yang mengajar. Zaman ini adakah itu mainan rotan masih sesuai?
Sejajar dengan perubahan zaman, pendekatan baru untuk anak-anak generasi alaf ini amatlah perlu bagi memastikan mereka berminat untuk belajar Al-Quran seterusnya boleh membaca Al-Quran dengan cepat dan berkesan dengan pendekatan yang lebih santai dan menyeronokkan untuk anak kecil.
Pengenalan teknik AL-Baghdadi itu sendiri, adalah bertujuan untuk menanamkan minat yang mendalam disamping memudahkan anak-anak untuk belajar membaca Al-Quran.
Dengan inovasi kad Al-Baghdadi disulam dengan kreativiti guru dan pendidik dalam mengajar Al-Quran dengan kaedah ini, pasti pelajar serta anak-anak akan berminat untuk belajar Al-Quran .
Kami menyarankan agar amalan 5B diterapkan dalam pembelajaran dan pengajian Al-Quran bagi menarik minat anak-anak.

InsyaAllah, berkat keikhlasan guru dan pendidik dalam mendidik maka murid-murid akan seronok belajar dan pastinya mereka akan dapat membaca Al-Quran dengan mudah, cepat dan berkesan dengan teknik Al-Baghdadi ini.

InsyaAllah.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.